STRONA GLÓWNA
Wielkość czcionki A A A

Sztandary

Sztandary w Zespole Szkół nr 65

Awers sztandaru Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 236
im. Ireny Sendlerowej

Sztandar szkoły ma kształt kwadratu. Na awersie sztandaru w jego centralnej części przedstawiona została kobieta, która przechodzi przez wyłom w murze, trzymając za ręce dwójkę dzieci. Taką scenę możemy interpretować na dwa sposoby. Oto Irena Sendlerowa wyprowadza żydowskie dzieci z piekła getta, darowując im tym samym nowe życie poza jego murami. W szerszym wymiarze możemy dostrzec w kobiecej postaci symbol nauczycieli, którzy poprzez wychowywanie i nauczanie dzieci prowadzą je ku lepszej przyszłości. W lewym górnym rogu umieszczony jest symbol, który funkcjonuje jako logotyp szkoły – dwie dłonie – dłoń dziecka i dłoń kobiety. Kobieca ręka podtrzymuje rękę dziecka. Ten element posiada wymiar symboliczny: upamiętnia każde istnienie ludzkie uratowane przez Patronkę.
Całości dopełnia napis wyszyty złotymi literami, wskazujący na naszą szkołę.

Awers sztandaru Gimnazjum Integracyjnego nr 61
im. Ireny Sendlerowej

Sztandar szkoły ma kształt kwadratu. Na awersie sztandaru umieszczony jest fragment muru Getta. W jego centralnej części dostrzegamy dwie dłonie – dłoń dziecka i dłoń kobiety. Kobieca ręka podtrzymuje rękę dziecka. Ten element zamieszczony na sztandarze posiada wymiar symboliczny. Upamiętnia bowiem każde istnienie ludzkie uratowane przez patronkę gimnazjum – panią Irenę Sendlerową. W lewym górnym rogu umieszczony jest symbol Orderu Uśmiechu. Elementem dopełniającym jest napis wyszyty ze złotych liter, wskazujący na naszą szkołę.

Rewers sztandarów

Na rewersie na biało – czerwonym tle widnieje godło państwowe – orzeł biały z głową zwróconą w prawo. Na jego głowie widnieje złota korona. Dziób i szpony również mają złotą barwę. Rozpostarte skrzydła orła symbolizują dążenie do najważniejszego lotu, gotowość do pokonywania przeszkód i trudności.
Sztandar dla naszej społeczności szkolnej jest symbolem Małej Ojczyzny – jaką staje się dla nas uczniów szkoła i jej otoczenie. Pamiętajmy o jego wymowie i z godnością okazujmy mu cześć!