„O szkole
od nowa” M.Stańczyk, M.Pomianowska – wywiady z ludźmi związanymi z edukacją nt
koniecznych zmian w szkolnictwie
„Kryzys
szkoły” Jesper Juul – co możemy zrobić
dla uczniów, nauczycieli i rodziców?
„Szkoła
neuronów” Marek Kaczmarzyk – o nastolatkach, kompromisach i wychowaniu
„Prawa naturalne
dziecka” Celine Alvarez – dlaczego system edukacji zbyt często podcina dzieciom
skrzydła?
„Kreatywne
szkoły” Ken Robinson – jak zapewnić dzieciom edukację, która pomoże im rozwinąć
kreatywność i umiejętności potrzebne w
XXI w. i uwolni je od edukacji skupionej na standaryzacji i egzaminach?
„Zamiast
edukacji” John Holt – o tym, że uczenie się jest procesem naturalnym
„Uczyć
(się)z pasją” Pernille Ripp – czy chciałbyś być uczniem w swojej klasie?
„Wypalone
dzieci” Michael Schulte-Markwort – o
syndromie wypalenia u dzieci
„Kompetencje
bez tajemnic” Daniel Hunziker – jakie zadania przekładają się na efektywną
naukę?
„Kim
jesteśmy a kim moglibyśmy być” Gerald Huther – jak wykorzystać predyspozycje
dzieci?
„Jak
mówić, żeby dzieci słuchały, jak słuchać, żeby dzieci mówiły” A. Faber, E. Mazlish – o komunikacji z
dzieckiem
„Wszystkie
dzieci są zdolne ” G. Huther i U. Hauser – jak marnujemy wrodzone talenty?
„Zabawa. O
uczeniu się, zaufaniu i życiu pełnym pasji” A. Stern – o tym, że zabawa jest najskuteczniejszym
narzędziem do uczenia się
„Zamiast
edukacji przymusowej. Apel o przestrzeganie praw dziecka w edukacji” P.
Hartkamp – czy im więcej edukacji, tym lepiej?
„Ostatnie
dziecko lasu. Jak uchronić dzieci przed deficytem natury” Richard Louv – dlaczego ludzie potrzebują
kontaktu z bliskim środowiskiem naturalnym?